Zo til je SEO voor jouw bedrijf naar een hoger niveau

Je hebt de content op je website geoptimaliseerd voor Google, maar je vraagt je af hoe je nog beter vindbaar kunt zijn op het internet. Het antwoord zit in technische seo. Daarmee wordt de technische kant van zoekmachineoptimalisatie bedoeld. Het gaat bij SEO immers niet alleen om teksten waarin de belangrijkste keywords voor jouw bedrijf zijn verwerkt. Ook de back-end van je website moet er vlekkeloos uitzien. Dat betekent dat er een logische opbouw in je website moet zitten, zonder dode links. Je website moet daarnaast gebruiksvriendelijk zijn en snel laden. Allemaal aspecten waar zoekmachines ook naar kijken voor het bepalen van jouw positie. Heb je je content op orde, maar staat jouw webwinkel of website nog niet op nummer 1? Of wil je je concurrenten voorblijven? Dan is het de moeite waard om naar technische SEO te kijken.

Hoe laat je je website hoger ranken?

Er komt een aantal aspecten bij SEO kijken. Eén daarvan is de juiste content, inclusief keywords. Dit is de eerste stap richting een goed vindbare website. Maar hoe ga je verder? Google kijkt onder meer naar de volgende zaken:

  • Laadsnelheid van pagina’s
  • Alt-tekst bij afbeeldingen
  • Backlinks
  • Interne links
  • Dode links op je site

Daarnaast kom je hoger in Google als je een duidelijke, logische pagina-indeling aanhoudt. Het helpt ook om regelmatig nieuwe content te plaatsen op je site. Gaat het je duizelen bij deze termen? Dan is het handig om een online marketing bureau met kennis van SEO in te schakelen.

De voordelen van SEO uitbesteden

Het compleet laten optimaliseren van je website door een online marketing bureau kan duur zijn. Jouw SEO-specialist moet namelijk eerst een keywordonderzoek uitvoeren. Daarna moet je content nog aangepast worden op bovenstaande punten, zoals opmaak en omschrijvingen. Daarnaast zal er op technisch gebied het een en ander moeten veranderen. De kans is zelfs aanwezig dat je een nieuwe website moet laten bouwen. Dat is kostbaar, maar dit kan je ook veel opleveren. De meeste mensen klikken immers op het eerste resultaat in Google. Is dat jouw bedrijf? Dan kun je fors meer omzet genereren met je vernieuwde en geoptimaliseerde website. Het grote voordeel van SEO uitbesteden is dat je hier zelf geen tijd en energie in hoeft te steken. Bovendien heeft een online marketing bureau alle kennis en expertise in huis. Vaak gaat die verder dan alleen SEO. Zo kun je een complete campagne opstarten, bijvoorbeeld inclusief gebruik van Google Adwords voor advertenties. Zo haal je nog meer uit je geoptimaliseerde content op je website.