User experience: work in progress..
Select Page

User experience: work in progress..

Uiteraard houd je als ondernemer of organisatie vooraf rekening met de gebruiksvriendelijkheid van je digitale product. Maar wat is gebruiksvriendelijkheid? Waar de ene gebruiker trouw een account aanmaakt om je platform te proberen, haken anderen al snel af. Gebruiksvriendelijkheid blijft immers een subjectief gegeven. Het platform ‘staat’, er wordt gebruik van gemaakt, dus een hoop dingen gaan goed. Maar wat gaat er fout? En hoe kom je daarachter?

Het antwoord op boven gestelde vraag is even simpel als complex: met een iteratief proces. Mooie woorden voor een traject dat bij het testen van iets persoonlijks als user experience niet te vermijden valt. Want wil jij weten wat jouw gebruikers het best vinden werken? Test het. Zet je digitale product ’live’. Vraag je gebruikers naar hun bevindingen. En leer daarvan. Pas je dienst aan, en zet die weer online. Alleen zo kom je te weten of je uiteindelijk goed zit. Een investering? Ja. Maar wel de juiste.

Aanpassingen

Technologische aanpassingen aan digitale producten blijven helaas een vereiste. Of helaas.. Ze maken het product beter en daarmee aantrekkelijker voor de gebruikers. In gevestigde ondernemingen zijn digitale, technologische aanpassingen een gegeven om met innovaties te blijven komen die klanten weten te behagen en te behouden. Als start up krab je logisch achter je oor of een bijstelling van je net gelanceerde digitale product een betere prijs en/of prestatie biedt dan het origineel ontwikkelde product. Toch is dat bijna altijd het geval. Aanpassingen zijn nu eenmaal een gegeven, ook als je digitale product succes heeft. Want het kan altijd beter. En als jij het niet doet, dan doet je concurrent het wel. Daarom vormen veranderingen en innovaties aan je digitale product geen kostenpost, maar maken ze onderdeel uit van je strategie. Je wilt immers de beste zijn en blijven?

Testen

Daarom loont het te blijven investeren in de user experience van je applicatie. Live zetten, testen, aanpassen en weer testen. User experience blijft work in progress maar hoort wel bij het proces. Want stilstaan is achteruitgang. Cliché maar zo waar.

Klaar voor een
betere UX?
De User Experience Scan geeft je alle input om direct meters te kunnen maken.

Hello there!

Let’s have coffee and discuss your projects & challenges:

Bizboard

TELEPHONE

+31 (0) 20 820 44 20

MAIL

coffee@bizboard.nl

ADDRESS

Zekeringstraat 7B

1014 BM Amsterdam

OR JUST FOLLOW US ON:
Bizboard

 

Don’t be afraid of new arenas.
ELON MUSK
Innovation is moving at a scarily fast pace.
BILL GATES
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
STEVE JOBS
I will always find a lazy person to do a difficult job… because he will find an easy way to do it!
BILL GATES
Build something 100 people love, not something 1 million people kind of like.
BRIAN CHESKY

 

© 2012—2017 Bizboard. All rights reserved    Privacy Policy

 

KvK 34296056 · Vestigingsnr. 000016027507 · Zekeringstraat 7B, 1014BM, Amsterdam