Is je app of site AVG/GDPR proof?
Select Page

Is je app of site AVG proof?

Nog maar heel even, dan is het 25 mei, de dag waar op de nieuwe privacywetgeving in gaat en iedere medewerker goed op de hoogte moet zijn gebracht. Ongetwijfeld heeft dit onderwerp de afgelopen tijd veel aandacht gehad in de directiekamer. Juridische afdelingen hebben zich gebogen over de manier waarop privacy gevoelige informatie wel en niet opgeslagen mag worden. Marketing- en salesafdelingen hebben zich verdiept in nieuwe manieren om met de klant in contact te komen en als het goed is weet iedere lijn-of afdelingsmanager inmiddels waar hij of zij aan toe is. Maar is alles onder controle?

Ook user interfaces moeten aan AVG voldoen!

Hoe zit het met klanten die bij jou op de website komen of een ander digitaal product gebruiken? Mogelijk dat er heel veel gedaan is om het gebruikersgemak met een goed digitaal product te verbeteren, waarbij je misschien wel zoveel gemak hebt gebracht die nu in strijd is met de wet. Interessant is ook de discussie die op dit moment gevoerd wordt over Facebook en de manier waarop ze met jouw persoonlijke gegevens omgaan. Dan heb je als organisatie ook een verantwoording; is het zo te beveiligen dat informatie van jouw klanten via jouw website niet in handen valt van dergelijke partijen, of moeten er andere maatregelen genomen worden?

Apps moeten ook onder de loep genomen worden betreffende AVG. Ook daarin worden persoonlijke gegevens achtergelaten en zal gekeken moeten worden of dit conform de nieuwe wetgeving is en of de app structuren correct zijn uitgevoerd. Het gaat vooral om het besef dat persoonlijke gegevens opgeslagen kunnen zijn op plekken die je niet altijd volledig in beeld hebt.

Meer ‘vinkjes’ zijn nodig

Om het eenvoudig uit te leggen, mag je bijvoorbeeld niet de persoonlijke gegevens die iemand afgeeft voor het downloaden van een whitepaper voor andere doeleinden gebruiken. Daar waar je in het verleden met de verkregen data meerdere activiteiten kon uitvoeren, zal je nu eerst toestemming moeten hebben van jouw klant voor het doel waar je zijn of haar data voor gebruikt.

Een digitale AVG scan

Elk digitaal product waarmee je in contact komt met klanten is opgebouwd uit verschillende componenten. Menu’s, formulieren, call-to-action buttons en nog heel veel meer waar het gaat om persoonlijke gegevens. De nieuwe wetgeving vereist duidelijkheid over wat je intentie is om met deze gegevens te gaan doen.

Vanuit Bizboard hebben we de ambitie om samen met jou een digitale AVG scan te doen, om met zekerheid vast te stellen dat je user interface voldoet aan de nieuwe wetgeving.

Neem persoonlijk contact op, omdat elke situatie anders is.

Klaar voor een
betere UX?
De User Experience Scan geeft je alle input om direct meters te kunnen maken.

Hello there!

Let’s have coffee and discuss your projects & challenges:

Bizboard

TELEPHONE

+31 (0) 20 820 44 20

MAIL

coffee@bizboard.nl

ADDRESS

Zekeringstraat 7B

1014 BM Amsterdam

OR JUST FOLLOW US ON:
Bizboard

 

Don’t be afraid of new arenas.
ELON MUSK
Innovation is moving at a scarily fast pace.
BILL GATES
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
STEVE JOBS
I will always find a lazy person to do a difficult job… because he will find an easy way to do it!
BILL GATES
Build something 100 people love, not something 1 million people kind of like.
BRIAN CHESKY

 

© 2012—2017 Bizboard. All rights reserved    Privacy Policy

 

KvK 34296056 · Vestigingsnr. 000016027507 · Zekeringstraat 7B, 1014BM, Amsterdam