Google Analytics; betere klantbeleving en professioneel ontwerp
Select Page

Google Analytics; betere klantbeleving en professioneel ontwerp

De conversie van elke website is topprioriteit, je wilt immers nieuwe businesskansen creëren. Daarbij is de klantbeleving van de website bepalend! Elke goede UX designer (User Experience) moet daarom geïnteresseerd zijn in redenen waarom klanten de website bezoeken, waar ze vandaan komen en wie zij zijn.

Maar hoe zorg je dat de conversie vergroot wordt? Niet door aannames, maar door te handelen op basis van de waarheid over je bezoekers. Want meten is weten.

Is de User Experience goed genoeg?

Nu heb je veel tijd en moeite gestoken in een goed digitaal ontwerp, met de overtuiging dat dit ontwerp het juiste is om de gewenste conversie te bereiken. De waarheid ken je echter pas nadat de URL gelanceerd is. Dan leert de praktijk of je digitale ontwerp waardering van de bezoekers krijgt of niet. Google Analytics is dan de onmisbare tool om in te zien of de bezoeker doet wat je verwacht had. Je weet hiermee onder andere welke pagina’s vaak worden bezocht, wat de belangrijkste zoektermen zijn, waar bezoekers afhaken en uiteindelijk ook wat de conversie is.

“Alles voorafgaand aan een launch is een aanname, pas dan begint de User Experience”

Aannames stoppen, iteratie vindt plaats

Pas nadat het digitale product op de markt is gebracht stoppen de aannames en kan op basis van Google Analystics de ware demographics en het daadwerkelijke gedrag in kaart gebracht worden. Op basis van deze analyse vindt iteratie plaats op het design om gegarandeerd tot een (nog) betere conversie te komen.

Beter functionerend ontwerp door Google Analytics

Als Google Analytics de tool is om tot een nog beter ontwerp te komen na marktintroductie betekent dat ook dat het uiterst zinvol is om vanuit een MVP, Minimum Viable Product, te ontwikkelen. Je voorkomt hiermee dat je veel ontwerpkeuzes maakt die in veel gevallen moeilijk omkeerbaar zijn. Feitelijk is de kans op ongewenste functionaliteit groter als je jouw plan ‘te uitgedacht’ hebt gemaakt. Er is dan sprake van verloren time-to-market en geld, omdat er moeite gestoken is in aannames die door metingen voorkomen hadden kunnen worden.

Samenvattende tips

· Design niet op basis van aannames.

· Gebruik Google Analytics voor design iteraties en verdere optimalisatie van de klantbeleving.

· Breng MVP’s op de markt om nog sneller te kunnen ontwikkelen. Het zorgt voor ontwerpen die sneller een optimale conversie en klantbeleving benaderen!

De combinatie van creativiteit en data

Bij Bizboard is Google Analytics onmisbaar om te komen tot de juiste User Experience. We geloven in de methode van “The Lean Startup” waarbij je op een agile manier een digitaal product in de praktijk toetst en doorontwikkeld. Onze Google Analytics experts helpen de juiste designkeuzes te maken. Natuurlijk gaat het daarbij niet alleen om de interpretatie van data, maar ook om creatief ontwerp om nog meer conversie te bereiken.

Mooie ontwerpen maken, maar wel op basis van de ware gebruikerservaring!

Meer weten?

Doe de User Experience Scan of neem contact met ons op.

Klaar voor een
betere UX?
De User Experience Scan geeft je alle input om direct meters te kunnen maken.

Hello there!

Let’s have coffee and discuss your projects & challenges:

Bizboard

TELEPHONE

+31 (0) 20 820 44 20

MAIL

coffee@bizboard.nl

ADDRESS

Zekeringstraat 7B

1014 BM Amsterdam

OR JUST FOLLOW US ON:
Bizboard

 

Don’t be afraid of new arenas.
ELON MUSK
Innovation is moving at a scarily fast pace.
BILL GATES
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
STEVE JOBS
I will always find a lazy person to do a difficult job… because he will find an easy way to do it!
BILL GATES
Build something 100 people love, not something 1 million people kind of like.
BRIAN CHESKY

 

© 2012—2017 Bizboard. All rights reserved    Privacy Policy

 

KvK 34296056 · Vestigingsnr. 000016027507 · Zekeringstraat 7B, 1014BM, Amsterdam