Diagnose Disruptie, als je plotseling wordt ingehaald.
Select Page

Diagnose: Disruptie!

Plotseling word je ingehaald door concurrenten die slimmer zijn omgegaan met de digitaliseringsslag en een interessant businessmodel bieden die overeenkomt met precies datgene wat klanten echt willen. Zij doen die dingen die aansluiten bij wat klanten op dit moment verwachten. De unieke positie die je ooit had komt ineens in een heel ander daglicht te staan. Als je dit herkent, zou je wel eens de diagnose disruptie kunnen hebben.

Nieuwe businessmodellen van slimmere concurrenten

De voorbeelden zijn er. Daar waar banken jarenlang konden floreren, ondanks dat ze nagenoeg allemaal hetzelfde aanboden, zie je nu dat consumenten meer verwachten. Door online communicatie en informatie moet elke organisaties persoonlijker, menselijker en transparanter zijn om het verschil te kunnen maken. Vooral op het gebied van gemak, gebruikerservaring, snelheid en persoonlijke benadering.

Dat is waarom er plotseling kleinere bankinstellingen gekomen zijn. Zij zijn bijvoorbeeld geld gaan verstrekken op basis van crowdfunding en hebben het afsluiten van een hypotheek veel beter afgestemd op de behoefte van de klant. Maar het zijn niet alleen de grotere organisaties die de diagnose disruptie hebben gekregen. Innovatie is iets wat in elke markt plaatsvindt, groot of klein, waardoor speler in die markt er op korte of lange termijn altijd mee geconfronteerd worden. Denk maar aan hoe traditionele taxirijders ineens last kregen van Uber of hoe hotelketens omzet verloren door Airbnb.

Klanten binden is klanten goed bedienen

Als je jarenlang op een bepaalde manier gewerkt hebt is het versnelde aanpassen waarschijnlijk een grote uitdaging, maar wel iets wat noodzakelijk is om op langere termijn te overleven. Daarbij heb je mogelijk een idee in welke richting je zou moeten veranderen, maar ontbreekt de tijd en vooral ook de capaciteit, om dit met de juiste mensen te doen.

De praktijk laat zien dat er vaak enorme verbeteringen en besparingen mogelijk zijn die ook nog eens de klantervaring ten goede komen. Dat is waar wij graag in beeld komen en waar wij dagelijks onze uitdaging in zoeken: Het verbeteren van de klantervaring door het inzetten van moderne digitale componenten die veel beter aansluiten op datgene wat klanten van organisaties verwachten.

Een frisse blik nodig?

Biedt jouw digitale interface echt gebruikersgemak, duidelijkheid en heeft het voldoende aantrekkingskracht? Dat is waar we een beoordeling op geven. “Kritisch, verrassend en soms ook confronterend” zijn veelgehoorde uitspraken van onze klanten, maar altijd met het idee om echte verbeteringen door te voeren die klanten aan je merk binden. Ook kijken we naar de customer journey en of alle digitaal beschikbare componenten aansluiten bij de fase waarin klanten zich bevinden.

Als je net als wij gelooft dat het onderscheidende vermogen zit in een optimale klantervaring en dit een antwoord is op disruptieve modellen, lees dan meer over onze User Experience Scan.

Klaar voor een
betere UX?
De User Experience Scan geeft je alle input om direct meters te kunnen maken.

Hello there!

Let’s have coffee and discuss your projects & challenges:

Bizboard

TELEPHONE

+31 (0) 20 820 44 20

MAIL

coffee@bizboard.nl

ADDRESS

Zekeringstraat 7B

1014 BM Amsterdam

OR JUST FOLLOW US ON:
Bizboard

 

Don’t be afraid of new arenas.
ELON MUSK
Innovation is moving at a scarily fast pace.
BILL GATES
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
STEVE JOBS
I will always find a lazy person to do a difficult job… because he will find an easy way to do it!
BILL GATES
Build something 100 people love, not something 1 million people kind of like.
BRIAN CHESKY

 

© 2012—2017 Bizboard. All rights reserved    Privacy Policy

 

KvK 34296056 · Vestigingsnr. 000016027507 · Zekeringstraat 7B, 1014BM, Amsterdam