De revolutie die het internet gaat veranderen
Select Page

De revolutie die het internet gaat veranderen

De manier waarop we nu in contact staan met onze klanten gaat compleet veranderen. Het zal zijn invloed gaan hebben op web-ontwerp en de manier waarop marketing wordt bedreven. Daarnaast zal de huidige wijze waarop we klantvragen beantwoorden niet meer bestaan, omdat het anders, slimmer en vooral veel sneller kan. Welke revolutie dit is?

Conversational Interfaces!

De conversatie als interface tussen jou en de klant. Bij deze interfaces gaat het om chat-apps, berichtenservices en andere op taal gebaseerde interfaces die zorgen voor interactie tussen het merk en de klant. Het voorkomt lange zoekfuncties en uitgebreide dropdown menu’s. Een paar voorbeelden waar deze conversational interfaces de user experience ten goede komen:

Hulp bij taakgerichte handelingen

Er zijn heel veel taakgerichte handelingen die klanten moeten uitvoeren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan iets wat iedereen kent; het invullen van heel veel formulieren die noodzakelijk zijn voor het aanvragen van een nieuwe hypotheek of het aanvragen van een levensverzekering. Een klant die vragen heeft neemt online contact op met de klantenservice afdeling. Via een conversational interface krijgt hij hulp van een chatbot die met het gevoel van menselijke benadering de juiste antwoorden voor de klant intypt.

Tussentijdse informatie krijgen binnen een bepaalde workflow

In heel veel situaties willen mensen op een slimme en krachtige manier informatie ontvangen. Zo hebben wij bijvoorbeeld een conversational interface gebouwd waarbij er automatisch een bericht verschijnt als er weer honderd mensen een bepaalde consumenten-app gedownload hebben.

Nog een voorbeeld is om in een autorisatieproces geen statische e-mails meer te sturen, maar gewoon een automatisch gegenereerd chatbericht wat direct onder de aandacht komt. Het proces kan sneller doorgaan, omdat autorisaties sneller gegeven worden.

Van zoeken naar vragen

Op dit moment gebruiken we nog allerlei interfaces om informatie te vergaren. Chatbots doen daarbij hun intrede. We denken te maken te hebben met een klantenservicemedewerker, maar bedanken na afloop een chatbot. De gewenste informatie komt steeds sneller naar ons toe. Het zoeken en vergaren van informatie zal in de zeer nabije toekomst nog veel sneller gaan. We gebruiken steeds meer chat-apps en kunnen en roepen bijvoorbeeld op onze iPhone SIRI om hulp of stellen vragen aan onze Google Home assistent.

Mooie user interfaces zullen er altijd blijven. Wel geloven wij dat conversational interfaces gaan zorgen voor een hele nieuwe klantbeleving, waarbij je via typende of pratende technologie sneller dan ooit de voor jou geschikte informatie tot je krijgt.

Weten wat conversational interfaces voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op om de conversatie te starten.

Klaar voor een
betere UX?
De User Experience Scan geeft je alle input om direct meters te kunnen maken.

Hello there!

Let’s have coffee and discuss your projects & challenges:

Bizboard

TELEPHONE

+31 (0) 20 820 44 20

MAIL

coffee@bizboard.nl

ADDRESS

Zekeringstraat 7B

1014 BM Amsterdam

OR JUST FOLLOW US ON:
Bizboard

 

Don’t be afraid of new arenas.
ELON MUSK
Innovation is moving at a scarily fast pace.
BILL GATES
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
STEVE JOBS
I will always find a lazy person to do a difficult job… because he will find an easy way to do it!
BILL GATES
Build something 100 people love, not something 1 million people kind of like.
BRIAN CHESKY

 

© 2012—2017 Bizboard. All rights reserved    Privacy Policy

 

KvK 34296056 · Vestigingsnr. 000016027507 · Zekeringstraat 7B, 1014BM, Amsterdam